Základné informácie o testovaní T9-2015

 

Základné informácie o testovaní T9-2015

 

Riadny termín:

 

 

 

 15. apríl 2015 (streda)

Testovanie je určené:

·          žiakom 9. ročníka ZŠ v SR s vyučovacím jazykom slovenským, maďarským a ukrajinským, vrátane žiakov so zdravotným znevýhodnením (okrem žiakov s mentálnym postihnutím).

Ciele testovania:

 

·         získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ (ISCED 2) a monitorovať úroveň ich pripravenosti na ďalšie štúdium (ISCED 3),

·         porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl,

·         poskytnúť školám, decíznej sfére a širokej odbornej verejnosti spätnú väzbu o úrovni vedomostí a zručností žiakov v testovaných predmetoch, ktorá napomôže pri skvalitňovaní vyučovania.

 

Testované predmety:

·         matematika,

·         slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra, ukrajinský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a slovenská literatúra.

 

Rozsah testovaného učiva:

·         Testuje sa učivo, ktoré obsahovou stránkou a úrovňou náročnosti zodpovedá platnej pedagogickej dokumentácii pre žiakov ZŠ, ktorou je Štátny vzdelávací program pre žiakov 2. stupňa ZŠ.

Kognitívne úrovne vo VUJ:

·         Zapamätanie – poznávanie a rozpoznávanie, vybavovanie.

·         Porozumenie – interpretácia, usudzovanie, porovnávanie, dedukcia, vysvetľovanie, dokazovanie.

·         Aplikácia – použitie postupu na riešenie problému, implementácia.

·         Analýza – rozlišovanie, usporiadanie, prisudzovanie.

·         Hodnotenie – určovanie, vyvodzovanie.

 

Kognitívne úrovne v MAT:

·         Porozumenie – konštruovanie významu na základe získaných informácií .

·         Aplikácia – použitie postupu alebo štruktúry v rôznych situáciách.

·         Analýza – rozloženie na časti a určenie ich vzájomného vzťahu.

·         Hodnotenie – posúdenie podľa daných kritérií.

 

Typ testov T9 a očakávaná úspešnosť:

·         Sú to testy relatívneho výkonu (rozlišujúce), tzv. NR testy. Výkon žiaka sa porovnáva s výkonom ostatných žiakov, ktorí riešili ten istý test. Očakávaná priemerná úspešnosť žiakov je 50 – 60 %.

Povolené pomôcky:

·         kalkulačky, rysovacie pomôcky, modré alebo čierne guľôčkové pero.

Nepovolené pomôcky:

·         mobilné telefóny, výpisky, študijné materiály, učebnice a pod.

Termín zaslania výsledkov:

·         V elektronickej podobe získajú ZŠ výsledky začiatkom mája 2015.

·         Výsledkové listy dostanú ZŠ koncom mája 2015.

 

Náhradný termín:

·         Náhradné testovanie sa bude konať 21. apríla 2015 (utorok) v krajských mestách.

·         Zúčastniť sa ho môžu iba žiaci, ktorí sa z bjektívnych dôvodov nemohli zúčastniť riadneho termínu.

·         Prihlášku na náhradný termín je potrebné podať do 16. apríla 2015.

 

Informácie o testovaní:

www.nucem.sk/Testovanie 9

T9-2015 online:

·         Na vybraných ZŠ zapojených do projektu Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania sa bude konať T9-2015 elektronickou formou (elektronické testovanie). Podrobné informácie o priebehu elektronického testovania dostanú vybrané školy v dostatočnom predstihu.

 

 

 

Vydané dňa: 10. marca 2015 Rubrika: Články Pridať na Facebook

ZŠ Melčice-Lieskové